
Algemene Voorwaarden Proximus Budget Manager DUAL
Dienst
Door dit Intekeningsdocument te ondertekenen, gaat de Eindgebruiker akkoord met zijn invoering op de lijst met begunstigden van de Dienst Proximus Budget Manager Dual waarvoor zijn werkgever (in dit document aangeduid als ‘Klant’) ingetekend heeft.
De Klant informeert de Eindgebruiker over de voor hem geldende tariefvoorwaarden en het voor hem geselecteerde profiel.
Bescherming van Persoonsgegevens
De persoonsgegevens die door de Eindgebruiker in de sectie Informatie Eindgebruiker van dit document worden meegedeeld, worden opgenomen in de bestanden van Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27 te 1030 Brussel. Deze gegevens worden verwerkt volgens het privacybeleid van Proximus, dat beschikbaar is op www.proximus.be/privacy. De gegevens worden gebruikt om de Eindgebruiker te informeren over de producten en diensten van Proximus, tenzij de Eindgebruiker hieronder aangeeft dat hij dat niet wenst.
Ondertekening
Door het inschrijvingsformulier te vervolledigen en te verzenden erkent de Eindgebruiker dat hij de Algemene Voorwaarden voor de Dienst voor Mobiele Communicatie en de voorwaarden die van toepassing zijn op de deelname van de Eindgebruiker aan de in dit document vermelde Dienst heeft gelezen en ermee instemt. De Algemene Voorwaarden voor de Dienst voor Mobiele Communicatie zijn beschikbaar op de website www.proximus.be .
De voorwaarden m.b.t. deelname van de Eindgebruiker zijn bijgesloten in dit Intekeningsdocument. De Eindgebruiker weet dat zijn persoonlijke gegevens verwerkt worden in conformiteit met het privacybeleid van Proximus beschikbaar op www.proximus.be/privacy.
Algemene Voorwaarden voor de deelname van de Eindgebruiker
ARTIKEL 1. DEFINITIES
- Eindgebruiker: elke natuurlijke persoon die met de Klant verbonden is door een arbeidsovereenkomst van bepaalde of onbepaalde duur, een ambtenaren-statuut of een management contract en die opgenomen is in de lijst van begunstigden van de Dienst die de Klant heeft opgesteld.
- Klant: elke natuurlijke of rechtspersoon die het Contract met Proximus heeft ondertekend en optreedt ten gunste van de Eindgebruikers met wie hij verbonden is door middel van een arbeidsovereenkomst van bepaalde of onbepaalde duur, een ambtenarenstatuut of een management contract.
- Contract: het akkoord dat wordt gesloten tussen de Klant en Proximus met betrekking tot Budget Manager Dual.
- Dienst: de Budget Manager Dual-dienst
- Factuur: het document factuur genoemd of elk ander document waarmee Proximus de betaling vordert voor haar prestaties of in naam en voor rekening van derden de betaling voor de prestaties van deze derden.
ARTIKEL 2. VOORWERP
Deze tekst legt de voorwaarden vast die van toepassing zijn op de deelneming van de Eindgebruiker aan de Dienst.
ARTIKEL 3. AANVAARDING VAN DE EINDGEBRUIKER
Door het inschrijvingsformulier te vervolledigen en te verzenden, gaat de Eindgebruiker akkoord met:
- zijn opname op de lijst met begunstigden van de Dienst voor onbepaalde duur;
- de Algemene voorwaarden voor deelname van de Eindgebruiker aan Budget Manager Dual en de Algemene Voorwaarden van de Dienst voor Mobiele Communicatie.
ARTIKEL 4. HOUDER VAN DE SIMKAART EN DE ABONNEMENTEN DIE ERAAN GEKOPPELD ZIJN
4.1 De simkaart wordt op naam van de Klant geactiveerd en staat op een rekening op zijn naam. De Klant is houder van de simkaart, alsook van alle abonnementen die eraan gekoppeld zijn en waarvoor hij volledig of gedeeltelijk tussenkomt.
4.2. Zodra de simkaart en de Dienst geactiveerd zijn, heeft de Eindgebruiker het recht Proximus te verzoeken bijkomende compatibele opties te activeren waarvoor de Klant bepaald heeft dat hij deze niet betaalt. De Eindgebruiker is houder van het abonnement op deze optie(s).
ARTIKEL 5. ACTIVERING VAN DE DIENST
5.1 Voor de Dienst kan slechts één simkaart per Eindgebruiker worden geactiveerd.
5.2. De gedeelde facturatie is van toepassing vanaf de eerst facturatiecyclus die aan de Klant wordt toegekend op basis van de invoering van de gegevens van de Eindgebruiker in de systemen van Proximus.
5.3. Voor de activering van elke optie die niet door de Klant wordt betaald, kan de Eindgebruiker zelf het gratis nummer 0800 22 500 contacteren.
ARTIKEL 6. GEDEELDE FACTURATIE
6.1. De facturen die naar de Eindgebruikers gezonden worden, dienen door deze laatste vereffend te worden via bankoverschrijving (standaard). Voor betaling via bankdomiciliëring, domiciliëring op een kredietkaart dient de Eindgebruiker te bellen naar het gratis nummer 0800 22 500 en dit ten vroegste na voltooiing van de inschrijving.
6.2. Aansprakelijkheid bij niet-betaling
6.2.1. Ingeval de Eindgebruiker de hem toegezonden facturen niet betaalt, zal de volgende procedure worden toegepast: De Eindgebruiker beschikt over een termijn van tien kalenderdagen om zijn factuur te betalen. Na deze termijn ontvangt de Eindgebruiker een notificatie betreffende het instellen van een minimale dienstverlening (enkel inkomende oproepen blijven mogelijk), die veertien kalenderdagen na ontvangst van deze notificatie effectief wordt. Als gevolg van het instellen van deze minimale dienstverlening ontvangt de Eindgebruiker een tweede herinnering en beschikt hij over vijftien bijkomende kalenderdagen om zijn factuur te vereffenen. Indien de betaling nog steeds niet is uitgevoerd, wordt de kaart tijdelijk buiten dienst gesteld. Als de factuur na deze vijftien kalenderdagen nog niet betaald is, wordt de lijn definitief buiten dienst gesteld en wordt het dossier naar een incassobureau gestuurd, waar de Eindgebruiker geregistreerd wordt en de incassoprocedure in gang wordt gezet.
6.2.2. Ingeval de Klant de hem toegezonden facturen niet betaalt, zal de volgende procedure worden toegepast: Tenzij anders wordt overeengekomen, beschikt de Klant over een termijn van vijftien kalenderdagen om zijn factuur te vereffenen. Na deze termijn en indien de betaling niet bij Proximus is toegekomen, ontvangt de Klant een eerste herinnering. Indien de Klant de factuur binnen vijftien kalenderdagen volgend op de verzending van de eerste herinnering niet betaalt, wordt een tweede herinnering met notificatie van het instellen van een minimale dienstverlening verstuurd, waarbij deze minimale dienstverlening veertien kalenderdagen na de verzending van deze notificatie effectief wordt indien Proximus ondertussen de betaling niet heeft ontvangen. Indien de factuur binnen veertien kalenderdagen volgend op het instellen van de minimale dienstverlening nog steeds niet betaald is, worden de lijnen definitief buiten dienst gesteld en wordt het dossier naar een incassobureau gestuurd.
ARTIKEL 7. DEACTIVERING VAN DE DIENST
Alleen de Klant kan, als houder van de simkaart, de deactivering om gelijk welke reden aanvragen van de Dienst of van een kaart inbegrepen bij de Dienst. Het deactiveren van de Kaart leidt van rechtswege tot de deactivering van de opties die de Eindgebruiker eventueel geactiveerd heeft. De Eindgebruiker mag op elk moment de deactivering aanvragen van de opties die hij eventueel heeft laten activeren. Een dergelijke deactivering leidt niet tot het deactiveren van de
simkaart. Er zal geen vergoeding voor vroegtijdige beëindiging gevraagd worden voor zo'n deactivering, maar de Eindgebruiker moet wel een bedrag betalen dat equivalent is aan het deel van de Dienst die reeds geleverd werd.
ARTIKEL 8 : AANSPRAKELIJKHEID VAN PROXIMUS
8.1. Proximus kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen (zoals de deactivering of de buitendienststelling van de opties gekoppeld aan de simkaart) van de deactivering van een door de Klant gevraagde simkaart, noch voor de tijdelijke of definitieve buitendienststelling van de simkaarten in het kader van de procedures in geval van wanbetaling beschreven in artikel 6.
8.2. Proximus kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor de fiscale en sociale gevolgen voor de Eindgebruiker die voortvloeien uit het sluiten van het Contract door de Klant. De Klant is als enige aansprakelijk voor de toepassing van de sociale en fiscale wetten.
ARTIKEL 9 : BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
9.1 Proximus treedt op als data controller voor alle in het kader van de Dienst door Proximus verwerkte persoonsgegevens, met inbegrip van de in het Intekeningsformulier vermelde persoonsgegevens.
9.2 De in het Intekeningsformulier vermelde persoonsgegevens zullen door Proximus worden verwerkt voor de hiernavermelde doeleinden:
- de in de Algemene Voorwaarden van de Dienst voor Mobiele Communicatie en in het Privacybeleid van Proximus bepaalde doeleinden; en
- informeren van de Eindgebruikers, overeenkomstig de toepasselijke wetgeving, inzake producten, diensten en promoties van de Proximus Groep, behoudens andersluidende bepalingen in het Proximus contract voor de Dienst voor Mobiele Communicatie of in het Intekenings-document.
9.3 De Eindgebruiker is er zich van bewust dat oproepen van of naar de Klantendienst van Proximus kunnen worden opgenomen om te dienen als bewijs bij de betwisting van een commerciële transactie, en hij aanvaardt dit. De
oproepen naar of van de Klantendienst van Proximus mogen eveneens worden beluisterd of opgenomen met het oog op een kwaliteitscontrole van de dienst.
ARTIKEL 10: ALLERLEI
Gedragscodes en Algemene Voorwaarden zijn beschikbaar op www.proximus.be/legalmention
In geval van klacht, kan de Eindgebruiker terecht bij een Proximus Center in de buurt of op het telefoonnummer 02 202 41 11.
Hij kan zich tevens wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie via
- e-mail: klachten@ombudsmantelecom.be
- of telefonisch: 02 223 09 09
- of via brief: Bischoffsheimlaan 29-35 te 1000 Brussel