Historiek

De start van A&M situeert zich in oktober 1988 op de benedenverdieping van het gebouw aan het Raghenoplein 17. Onze letters ‘A&M’ staan voor Auto-hifi & Mobiele telefoons. In 1994 kwam het GSM-netwerk tot leven, waardoor onze richting veranderde. In 2001 werd ons complex vernieuwd en heringericht. Op de 1ste verdieping kwam de winkel, op het 2de onze business-afdeling. A&M telde toen 14 medewerkers. In 2006 werden we officieel Proximus Business Center en focusten we ons meer op grote klanten. Nu tellen we meer dan 25 medewerkers, waarvan 15 in onze business-afdeling.

Proximus exclusiviteit

Sinds de oprichting van A&M, is er op de mobiele telefoonmarkt veel veranderd. Proximus heeft een beperkt aantal exclusieve partners. A&M heeft zo’n exclusiviteitscontract met Proximus sinds 1994. A&M heeft een unieke plaats veroverd in het Proximus-landschap. Op vlak van mobiele telefonie is A&M erin geslaagd om de beste services te geven aan de grotere bedrijven van België. A&M helpt het goede imago van Proximus te ondersteunen, door zich te onderscheiden van alle andere operatoren en aanbieders. MAAE (Mobile Accessibility for All Employees) en CYOD (Choose Your Own Device) voor bedrijven, zijn voorbeelden van programma’s die A&M ontwikkelt voor Proximus-klanten. Deze programma’s worden vervolledigd met services, zoals het configureren van smartphones en herstellen van toestellen.

Business klanten

Waar in de meeste shops het hoofdaccent ligt op particuliere klanten, is dit bij A&M net omgekeerd. “Ook als particuliere Proximus-klant ben je welkom in onze winkel op de 1ste verdieping. Je kan er niet alleen terecht voor alle soorten smartphones én tablets, maar ook voor al je vragen. Vandaag de dag is ons Business Center op het 2de verdiep het belangrijkste.” Vooral in het ‘corpo segment’ is A&M de grootste Proximus-partner in België. A&M bouwde door de jaren heen een portfolio uit om ‘u’ tegen te zeggen.

Servicing partner

Sinds 2011 is Proximus begonnen met het uitbouwen van een servicing- partner strategie. Er zijn slechts 10 partners in België, waarbij A&M tot de grotere spelers behoort. Guy De Wachter: “Via een eigen helpdesk beheren wij de mobiele vloot van de klant. Dit is gebaseerd op een gepersonaliseerde SLA (Service Level Agreement) met de klant.